O prihrankih naj vam svetuje tiskar

Dejstvo je, da je težko načrtovati stroške, povezane z marketingom, če ne vemo, kaj bi radi z njimi dosegli. Kakšnega oblikovalca naj najamemo za vizualizacijo naših sporočil? Kam dati v izvedbo in kako potem realizirati tiskovine?

Tudi če imate najeto agencijo za kompletno storitev – tudi za vas je tole zanimivo! Ali agencija zna znižati stroške na področju tiskovin?

Tiskovine. Ko dobi tiskar materiale oblikovalca pred sebe, skupaj z maketo, kaj je potrebno narediti, je načeloma že vse odločeno. Tiskar ne more več veliko narediti, saj večina današnjih oblikovalcev pripravi datoteke že za tisk. Lahko kupi papir, izdela tiskarske plošče in tiska. Vse, kar je njegov vpliv na končnega naročnika je samo višina popusta, rok izdelave in kvaliteta tiska. Vse ostalo je določil oblikovalec. In tu je naslednje vprašanje: ali oblikovalec dovolj dobro pozna tehnologijo ter ekonomiko tiska? Zato je pomembno, da začnete komunicirati s tiskarjem že v postopku kreiranja tiskovine. On vam bo z veseljem predlagal najugodnejšo pot do končnega rezultata, zagotovo pa ima nekaj izkušenj od tiska drugim naročnikom.

Kje so prihranki, ki vam jih lahko predlaga tiskar?

Najprej izbor papirja za tisk, dodatne obdelave tiskovine. Tu smo bili velikokrat priča oblikovalčevemu prepričanju, da naročnik potrebuje visokokvaliteten papir, v resnici pa je na zelo dragih dopisnih listih pošiljal obvestila o stanju odprtih postavk. Ali pa je bilo potrebno drag papir najprej potiskati, potem pa še plastificirati, kar je popolnoma izničilo vrednost papirja, saj bi lahko tiskali na kateregakoli.

Število strani. Včasih izgleda neumno, da manj strani stane več?

Če želimo, da se tiskarju pri tiskanju brošure lepo »izide« število strani na tiskarsko polo, potem to pomeni, da je p'otrebno slediti načrtu zgibanja in to je odvisno od velikosti stroja in formata tiskovine.

V primeru, da je polna pola 8 strani, naročnik pa želi 6, mora tiskar nekaj listov vzeti s pole; in to je dodatno delo. Posledično to pomeni dodatni strošek. Število strani, ki se lepo izteče po tiskarskih polah je torej ugodneje. Ampak, koliko strani pa je na poli je pa odvisno od tiskarjevega stroja, formata tiska, tiskovine itd.

Izkoristite velikost pole papirja. Papir namreč tiskarji kupujemo (za rotacijo in velike tiskarne veljajo druga pravila) papir na narezanih polah standardnih formatov. Če ne naročate tiska knjig v nekaj tonah papirja ali več, je to edina opcija. To pomeni, da svoje tiskovine načrtujete v A ali B formatu tiska (A4 – 21x29,7 cm poznate, B2 plakati – 50x70 cm pa je večina plakatov) boste uporabili ves papir.

Večjezično tiskanje. Sliši se komplicirano, pa ni. Spomnite se vseh knjig za otroke, ki jih tiskajo na Kitajskem ali še kje ceneje. V daljno deželo se pošlje samo črni tekst, vse ostalo (CMYK) – slike in vsebina, ki je ista vsem jezikom, pa je tiskana vnaprej in sicer v ogromnih nakladah. Tu je prihranek – tisk velike količine skupnih vsebin prinese ceno na kos zelo ugodno. Slovenske naklade so praviloma nizke in le te sedaj tiskajo samo v eni barvi, kar ni drago.

Pri nas smo za podjetje, ki je imelo prodajno mrežo po celi bivši državi in upravljalo 5 blagovnih znamk izračunali, da se tisk v štirih jezikih s skupno naklado cca 7.000 do 10.000 kosov (torej 4x 2.500 kos) katerekoli tiskovine z načinom tiska spremembe samo v črni barvi – v povprečju zniža za 30-35% cene štirih posameznih naročil. V marketinškem budgetu z cca 100.000 euri to pomeni 35.000 eur prihranka. Ni malo, kajne?

Še ena iz skupine »tips and tricks«. Tudi če tiskate črno barvo kot mutacijo, pri oblikovanju tiskovin niste omejeni samo na črne tekste v načinu popolnega prekrivanja na svetli podlagi. Dober oblikovalec se bo potrudil in temnim podlagam (seveda črne barve) dodajal bele tekste ali pa celo barve v svetlih tonih. Vendar pozor! Oblikovalec mora čutiti, kako bo dodajal barvo v podlago črne. Za primer je tu oranžen tekst na črni podlagi. Klasično pripravljena tiskovina ni izgledala takole:

Če pa pod črno barvo podložimo barvo čez celo površino, pa izgleda takole. Omogočili smo, da spreminjamo svetle tekste na črni podlagi, kar oblikovalcu pomeni, da se lahko kreativno izraža širše in z več različnimi elementi.

Priporočamo
Zadnji članki
Hitro iskanje po tagih
Spremljaj nas na
  • Facebook Classic
  • LinkedIn Social Icon
  • Twitter Classic
  • Google Classic

MARKETING

inbound in direktni marketing

lojalnostni programi

poslovni modeli

OBLIKOVANJE

celostne podobe nove dobe,

vizualne komunikacije,

produktno oblikovanje

REALIZACIJA GRAFIČNIH IDEJ

izvedbeno oblikovanje

priprava za tisk

offset tisk, digitalni tisk

razvoj in tisk embalaže

Solos d.o.o., realizacija grafičnih idej,
Dunajska cesta 114,
SI-1000 Ljubljana, Slovenija

 

ideje@solos.si,

fax: 01 530 46 74, tel: 01 530 46 70,

www.sabinakosak.com, www.reaktiv.si